Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Povětří a nutná abstinence

Už jsem vám říkal o zákonu zdejšího povětří? Včera jsem po delším čase vyndal kolo a opět se o něm přesvědčil.

Říká se, že Norfolk je z sušších částí Anglie. Občas nevím, co si o tom mám myslet. Počasí se tu mění asi jako se u nás může měnit jen na horách. Dneska asi jen osmkrát vysvitlo na minutku sluníčko, mezitím několikrát zapršelo, spadlo něco krup, a to několikrát a sem tam si zapolitovali vločky sněhu.

Taky se říká, že Norfolk je z větrnějších částí Anglie. A tomu teda věřím, protože zákon zdejšího povětří zní: „Ať jedete odkudkoliv a kamkoliv na kole, vítr fouká úplně vždycky proti vám.“ Abych teda nekecal, sem tam se stočí trochu zboku, pěkně z jedné strany a pak hned z druhé, abyste se mohli rozhoupat, a pak zase nasadí z plných plic proti vám. Další zvláštní věc je, že ať jedete odkudkoli, tak je to k nám do kopce.

Na kole jezdím rád a vždycky, když přijedu, se divím, že nejezdím častěji. Nejsem si úplně jistý, ale to že nejezdím častěji, by mohlo možná mít jistou spojitost s mojí leností. Jak říkám ale, toto není úplně jisté…

Když jsem si sedl k počítači, že napíšu blog, otevřel jsem napřed internet a kouknul se na hlavní zprávy. Tady se rozjel boj o další voliče, tentokrát mezi gay community. Dohadují se, jestli v Anglii uzákoní manželství homosexuálních dvojic a ještě, jestli to nařídit všem, aby museli oddávat, tedy jak civilní oddávající, tak i církevní, a to církví všech. Už se dohadují, jestli to všem nařídí, ale nedomysleli, jestli to všechny náboženství podle jejich regulí vlastně mohou dělat, jestli jim to tyto regule dovolují.

Taky tu našli kosti, které jsou zřejmě Richarda III. Jedni se rozhodli dokázat, či hlásat, že podle zrekonstruované podoby tváře, vůbec, ale vůbec nevypadá jako hajzl a tyran. Žeprej velký „Bill“ Shakespeare byl poplatný době a hlavně dvoru Tudorovců. Kde je pravda? Kdo ví.

Chtěl jsem se kouknout taky na české zprávy, ale na idnes portálu na mě jako hlavní zpráva s obrovskou fotografií vyskočil článek o „záchraně“ pro alkoholiky, kteří se prý nemají vzdávat pití úplně, stačí jen pít méně. Ojojoj! To je mi ale novinka! Lidi co tohle píší, by si měli poslechnout příběhy závislých. Jsem přesvědčený a to zcela, že závislý musí abstinovat. Úplně. A od začátku.

Kecy o tom, že pro chudáčky alkoholiky, feťáky či hráče může být příliš těžké přestat užívat jejich drogu úplně, jsou prostě jenom kecy. Každý to dokáže a nikoho to nezabije, pokud k tomu nemá ještě jiné problémy, které by ho mohli ohrozit na životě a pokud jsou na blízku odborníci, tak není se čeho obávat.

Taková zpráva jednou za čas vyletí a vydává se to za ohromnou a převratnou novinku. Nic ohromného ani převratného na tom není. Ba ani novinka to žádná není. Vždycky se tak jako leknu, když to vidím. Když jsem to uviděl tentokrát, napadlo mě, kolik to asi může zapříčinit relapsů a recidiv, nebo zrušených či odložených léčeb. Ti co tohle propagují pro závislé, pravděpodobně se takové věci někde dočetli, nebo jim to řekli takový závislí, kteří nechtějí přestat a hrají s nimi hru, že by i jo, ale… bolí to, je to nebezpečné a chudinky by to nemuseli přečkat…

Sám za sebe, zkoušení těchto věcí, jako vynechat něco, snížit postupně nebo skokově množství mě mohlo stát tak deset let života. Kolik by mě to stálo, kdyby mi i ti odborníci, s kterýchžto pomocí jsem přestal naprosto a najednou pít, tak kdyby mi i tito lidé tvrdili, že nemám přestat najednou, že by to mohlo být příliš těžké, a že stačí přece jen trochu ubrat? No myslím, že v lepším případě několik desetiletí potácení kdovíkde navíc.

Vzdal jsem se před lety všech svých drog. Přestal jsem s chlastem před deseti lety. Udělal jsem to najednou a ejhle, přežil jsem to. S kouřením jsem přestal s použitím předešlých zkušeností, před asi osmi lety a udělal jsem to opět najednou a opět jsem to přežil. A takových příběhů znám daleko víc, než jen ten můj. A přežili to právě, když přestali najednou.

Znám taky jiné příběhy. Příběhy těch, kteří uvěřili, že stačí jen ubrat. Někteří bohužel zemřeli dříve, než stačili zestárnout. Někteří sice přežívají, ale právě jen přežívají.

No a to je teď asi tak všechno

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Lukáš Štika | čtvrtek 7.2.2013 0:24 | karma článku: 7,26 | přečteno: 250x
  • Další články autora

Lukáš Štika

Husák a Tymošenkov

Jak se některé osudy mohou podobat a přitom tak lišit. Kdysi jsem slýchal takový vtip, že dobrou průpravu či výuční list na presidenta může člověk dostat v kriminále. Četl jsem v poslední době články o několika lidech, kteří celkem ovlivňovali dění ve světě.

23.2.2014 v 18:16 | Karma: 20,28 | Přečteno: 901x | Diskuse| Ostatní

Lukáš Štika

Křivolaké jazyky

Před chvilkou jsem jinde napsal, že dojídám zbytky, dívám se na hokej a bavím se u toho. Třebas: Írat bojuje, Zdeno Čára vyhazuje na Šakeru, Hanzůl mu to bere, Rozéval střílí a Lako chytá...

18.2.2014 v 23:02 | Karma: 4,51 | Přečteno: 181x | Diskuse| Ostatní

Lukáš Štika

Anglické pocity

Měli jsme návštěvu a já si úplně živě vzpomněl, jaké to bylo zezačátku. Jaké to je v cizí zemi, kde vám nerozumí a vy nerozumíte jim.

4.2.2014 v 10:09 | Karma: 11,06 | Přečteno: 524x | Diskuse| Ostatní

Lukáš Štika

Když pravá jede doleva

Politika jako všude jinde, tak i tady je plná zákrut a občasných podivností. Všude se koukají na čísla a snaží se oslovit voliče i za cenu populismu. U levých stran mě to nepřekvapuje ani trošku, protože ty na tom staví. Levicoví politici se vždycky chlubí cizím peřím a slibují nesplnitelné, někteří tomu dokonce věří, i když ví, jak to dopadlo v dřívějších dobách a třeba i jiných státech, že se to prostě zaplatit nedá. Když se tito dostanou k moci, tak většinou zjistí, že to málo co mohou použít z kapes lidí, jim nebude stačit, snaží se pak zvýšit daně a vytvářet paniku. Pak to co se nedaří hodit na někoho jiného atd...

2.2.2014 v 10:50 | Karma: 10,61 | Přečteno: 441x | Diskuse| Ostatní

Lukáš Štika

Líná huba...?

Jak jsem už psal v minulém blogu, nějaký čas jsem pracoval pro agenturu tady v Norwichi. Funguje to tak, že buď zavolají a jedete makat, nebo nikdo nevolá a pak práce není. Mohou zavolat třebas v pět ráno nebo před půlnocí, máme tu něco pro tebe na dnešek - bereš? No a buď řeknete, že jo jedu, nebo že ne – nejedu.

18.8.2013 v 8:30 | Karma: 7,69 | Přečteno: 388x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

NATO určilo červené linie. Má dva scénáře zásahu proti Rusku, píší média

6. května 2024  12:35

Premium Severoatlantická aliance připravila krizové scénáře „červených linií“, při jejichž překročení...

V Česku byla opět vidět polární záře. Objevit se může i v dalších dnech

6. května 2024  12:08

V noci na pondělí bylo možné z Česka sledovat polární záři. Nejjasnější byla po půlnoci a poté...

Sražení ženy a vnuček autem má druhou oběť, v nemocnici zemřelo jedno z dětí

6. května 2024  12:02

Nehoda z Čáslavic na Třebíčsku si vyžádala druhou oběť. Auto tam minulý čtvrtek zatím z...

Odvolací soud potvrdil osvobození učitelky, která popírala válečné zločiny

6. května 2024  10:18,  aktualizováno  11:36

Pražská učitelka Martina Bednářová, která čelila obžalobě z popírání ruských válečných zločinů na...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 22
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 566x
pracující student, usazující se větroplach a snílek


taky autor projektu www.lshorizons.com

Seznam rubrik

Oblíbené blogy

Oblíbené stránky

Oblíbené články